Home Blogs Feel Good Guide: Week 3 #foodlover

Feel Good Guide: Week 3 #foodlover

We weten nu wel zo’n beetje wat wel en niet gezond is, toch doe ik niet altijd genoeg met die info. Door de tips in de Feel Good Guide doe ik wel meer mijn best merk ik. De gids werkt echt motiverend waardoor een betere lifestyle aanhouden makkelijker gaat. Benieuwd hoe ik de derde week ervaar?

Tip 1 van #FITGIRLCODE | Ruil frisdrank in voor water

Volgens #FITGIRLCODE is minimaal twee liter water per dag de sleutel tot succes. In frisdrank zitten zoveel calorieën en ongezonde stoffen dat je beter geen frisdrank kan drinken. Ik heb afgelopen week elke dag 2 liter water gedronken. Elke keer als ik mijn vierde flesje leeg had was ik trots op mezelf. Ik vond het wel moeilijk om van de frisdrank af te blijven. Een week zonder Ice Tea? Almost impossible for me. Toch heb ik geprobeerd om de frisdrank zo veel mogelijk te vermijden en dat is best goed gelukt.

Tip 2 van Rens Kroes | Ga eens naar de markt om producten te kopen

Ik ben met mijn moeder naar de markt geweest en zag daar zelfs een kraampje met superfoods. Mijn moeder en ik hebben een lekkere haring gekocht en hebben genoten van de verse producten op de markt! De markt is meestal wat goedkoper dan de supermarkt, waardoor je dus ook gezonde producten voor wat minder kunt kopen. Dit is weer een stap in de goede richting. En ze hebben natuurlijk een groot aanbod aan fruit. Met verse aardbeien kun je bijvoorbeeld deze lekkere smoothie maken. Daarbij is het ook nog eens gezellig om tussen alle kraampjes wat rond te lopen.

Tip 3 van Anna Nooshin | Probeer elke dag voldoende vetten, eiwitten en koolhydraten te eten
Letten op eten vind ik zó moeilijk, vooral als het om de inhoud van mijn eten gaat. Het enige waar ik meestal rekening mee houd, is dat mijn lichaam eiwitten nodig heeft na het sporten. Ik eet na het sporten meestal een bakje kwark. Maar voor de rest kijk ik nooit naar het aantal vetten, eiwitten en koolhydraten die ik eet. Daar ineens wel op letten was dus ook best een zware klus voor mij. Ik vergat vaak bij te houden wat ik nou allemaal heb gegeten, maar het is ook zeker een aantal keer wel gelukt. Merk wel dat ik veel koolhydraten eet, dus daar ging ik wat in minderen. Zo nam ik iets minder brood en at in plaats daarvan meer fruit. Ik heb niet alleen op de vetten, eiwitten en koolhydraten gelet, maar ook op het aantal vitaminen dat ik binnenkrijg. Het letten op mijn eten vond ik best lastig, maar ook heel interessant!

Meer tips? De 100 pagina’s tellende Fashionista Feel Good Guide vol inspiratie voor een happy & healthy lifestyle ligt nu in de winkel.

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.