Home Blogs Feel Good Guide: #Week1

Feel Good Guide: #Week1

Dit is de eerste week dat ik de Feel Good Guide uit de Health Special van Fashionista Magazine volg. Deze kalender bestaat uit allerlei leuke en gezonde opdrachten. Benieuwd hoe ik de opdrachten van week 1 heb ervaren en wat mijn sportieve doelen zijn? 

Tijdens de Health Kalender geven bekende bloggers tips om meer uit je dag te halen waardoor je beter in je vel zit. Ik heb de Fashionista Health Kalender boven mijn bureau opgehangen, zodat ik elke dag aan de kalender wordt herinnert. Natuurlijk heb ik ook een aantal doelen voor mezelf gesteld die ik aankomende vier weken (hopelijk) ga waarmaken. Zo wil ik elke week 4 tot 5 keer sporten en elke dag minimaal 2,5 liter water drinken. Sporten doe ik eigenlijk elke week wel, maar de laatste tijd schiet het er een beetje bij in waardoor ik maar 2 keer in de week actief bezig ben. Natuurlijk is het al hartstikke goed om twee keer in de week te sporten, maar ik wil dit graag verhogen naar vier tot vijf keer. Smoesjes zoals ‘te druk om te sporten’ mag ik deze vier weken niet meer gebruiken, desnoods sta ik maar een keer om 6 uur ‘s ochtends op. Ook ga ik mijn sportmomenten inplannen, op die manier weet ik precies wanneer ik ga sporten en kan ik mijn dagen goed indelen.

Ik ben een slechte drinker, een hele slechte drinker. Heb het hier over water. Als ik een dag thuis druk bezig ben voor school, drink ik soms de hele middag niet. Thee is een ander verhaal, daar kan ik liters van wegdrinken. Maar het is nu zomer en dan grijp je toch een stuk minder snel naar hete thee. Aankomende vier weken ga ik elke dag minimaal 2,5 liter water drinken… Oei, ik denk dat ik een wekkertje op mijn telefoon hiervoor moet zetten. Gelukkig gaf Myrthe de tip om een app te gebruiken waardoor je een dagelijkse reminder krijgt om je water te drinken, handig! Ben je benieuwd welke app dit is? Check het hier!

Tijdens je eerste week van de Health Kalender geven de meiden van Chicks Love Happiness de tip om even lekker een stuk te wandelen wanneer je down bent. Ik heb deze week ontzettend veel deadlines voor school, dus ik zit vooral achter mijn bureau mijn schoolopdrachten uit te typen. Ik staarde naar mijn muur en ik zag de tip van Chicks Love Happiness op de kalender staan. Dat is een goeie! Ik heb de hond mee naar buiten genomen en ik heb een half uurtje gewandeld. Ik merkte dat dit niet alleen goed was voor mijn geest, ik kreeg ook meer inspiratie! Handig voor mijn schoolopdrachten. ;-)


Rens Kroes tipt deze week om elke dag twee glazen water met citroen te drinken bij het opstaan. Oei, daar hebben we het net over gehad. Ik ben al zo’n slechte drinker en twee glazen water met citroen op de nuchtere maag vallen me dan ook zwaar. Toch moet ik zeggen dat ik het netjes de hele week heb volgehouden en dat je er vanzelf aan went. Voordeel: ik zit nu sneller aan de 2,5 liter water per dag! Ik ga hier aankomende drie weken zeker mee door…
I’ll keep you posted.

Een sporter ben ik zeker, maar doe ik ook wat ik leuk vind? De tip van Anna Nooshin is deze week om een sport te kiezen die je écht leuk vindt. Wat vind ik echt leuk? Ik vind hardlopen leuk! Deze week had ik op zaterdag een hardloopwedstrijd en ik vond het echt heel erg leuk! De sfeer is super en je sleept elkaar erdoorheen. Het was zwaar maar ook daar krijg je weer positieve energie voor terug.

Een ander onderdeel van de Health Kalender is om elke dag iets positiefs te benoemen. Dat is best gek, want je moet ineens stilstaan bij je dag wat je normaal gesproken eigenlijk niet doet. Elke avond vulde ik een positieve gedachten van die dag in op de Health Kalender. Zo zag ik maandagavond tijdens het hardlopen 4 konijntjes door een weiland huppelen, wat is de natuurlijk toch mooi! Ook genoot ik van mijn heerlijke avocado smoothie. Ik moest lachen om een vrouw in de trein en was ik trots op mezelf omdat ik mijn eerste hardloopwedstrijd had gelopen! Dit zijn allemaal hele positieve puntjes waar je ontzettend blij van wordt.

Volgende week is de tweede week van de Health Kalender. Tot nu toe bevalt het me prima en vind ik de opdrachtjes leuk om te doen. Het is goed om even stil te staan bij je dag. Ik ben benieuwd naar volgende week, ik houd jullie op de hoogte!

Meer tips? Vanaf vandaag ligt de 100 pagina’s tellende Fashionista Feel Good Guide in de winkel, vol inspiratie voor een happy & healthy lifestyle.

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.