Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Mijn manier van schoolwerk ordenen

Sinds een jaar gebruik ik een bepaalde methode om mijn schoolwerk te ordenen. Ik vind de manier van ordenen echt super handig! Daarom deel ik graag mijn ervaring met jullie, zodat jullie er hopelijk ook iets aan hebben.

Ik heb altijd het probleem gehad dat ik ineens mijn aantekeningen kwijt raak. Soms schrijf ik het op losse blaadje en soms in mijn schriften waar ik vervolgens niet echt meer naar omkijk. En als ik toch goede aantekeningen heb in mijn schrift, dan staat het meestal óveral in mijn schrift. Chaotisch dus!

De oplossing

Om te beginnen moet je een paar dingen in huis halen:

– een map (met veel ‘gaatjes’)

– tabbladen

– ringband A4-schriften, met ‘gaatjes’! (zie foto hieronder)

– eventueel: insteekhoezen

boek4

Dit is mijn A4 ringband schrift van de Hema. Ik heb er voor elk vak gewoon één. Let op de foto van hierboven, want je moet echt de ‘dubbele gaatjes’ hebben. Hierdoor kun je het papiertje na het afscheuren in de map doen.

Ik schrijf mijn aantekeningen in deze schriften. Zo heb ik per vak wel gewoon een eigen schrift. Dit is wel zo handig bij het maken van opdrachten. Ik schrijf nooit de aantekeningen en opdrachten op hetzelfde papiertje! Ik sla dan altijd een papiertje over. Anders zitten er straks opdrachten tussen je aantekeningen.

boek3

Ik heb elk vak gescheiden via tabbladen, zoals hierboven.

ordenen5

De aantekeningen scheur ik thuis (voorzichtig) uit mijn schrift en doe deze in de map. Bij deze is de collectie aantekeningen M&O bijgevuld!

ordenen6

Ik heb bij sommige vakken, waar ik veel bijlagen krijg, een insteekhoes gedaan. Dan raak ik die ook niet meer kwijt!

Wat heb je aan deze manier van ordenen?

– Je aantekeningen nooit meer kwijtraken

– Je hebt alles netjes bij elkaar (geordend!)

– Aantekeningen zijn snel te vinden

– Je hoeft niet al je oude schriften te bewaren voor de aantekeningen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '