Home Blogs De gymbal + oefeningen

De gymbal + oefeningen

Mijn zusje moest onlangs een ‘gymbal’ kopen om haar rugspieren te trainen. Dus  ik kan nu ook gebruikmaken van zo’n gymbal. Ik geef mijn mening over deze bal en ik laat een paar goede oefeningen zien.


De gymbal is heel fijn om thuis oefeningen op te doen! Ook is het lekker om gewoon even op te zitten :-). Het is wel vervelend dat-ie zo groot is, dat kost opbergruimte.

#1 Buik


Dit is gewoon een plank-oefening maar dan op de gymbal. Mijn voeten vinden dit wel heel fijn, ik hoef met deze bal niet de hele tijd op mijn tenen te steunen.

#2 Benen en buik

Bij deze oefening train je je buik en benen. Je zakt door je knieën naar beneden en gaat weer omhoog, zo train je je benen. Door je buik een beetje aan te spannen, train je ook je buik!

#3 Buik

Dit is eigenlijk de comfortabele manier van sit ups doen, heel fijn dat je rug lekker in de gymbal zakt. Met normale sit ups krijg ik altijd pijn aan mijn rug, maar nu dus niet!

#4 Benen en billen

Squatten maar! De bal rolt met je mee en zorgt ervoor dat je in de goede positie blijft.

#5 Benen en buik

Met deze oefening train je je benen, maar vooral je buik. Na een paar keer heen en weer zwaaien met de bal tussen mijn voeten was ik al helemaal kapot. Dit kost veel energie! Maar de spierpijn die ik de dag erna had, loog er niet om.

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.