Home Body DOEN: met deze 11 tips ga je meer water drinken

DOEN: met deze 11 tips ga je meer water drinken

7. Drink een glas water na je toiletbezoek

water drinken
© Autri Taheri via Unsplash

Voldoende water drinken doorheen de dag heeft heel wat voordelen voor je lichaam en voor je brein. Maar laat water drinken nu ook net iets zijn wat je snel vergeet. Wanneer je er dan weer eens te laat aan denkt, lijkt het plots een vervelende taak die je niet wil uitvoeren. Dankzij deze 11 tips zal je het niet meer vergeten!

1. Voeg een smaakje toe

Vind je water wat smakeloos? Voeg er dan gewoon wat fruit aan toe! Wat citrusvruchten in je water kunnen al een heel verschil maken. Wil je iets speciaals proberen? Ga dan voor aardbei met basilicum of framboos met munt.

2. Log je waterinname

Er zijn heel wat manieren om je waterinname bij te houden. Voeg een logfile toe aan je bullet journal of gebruik een app zoals WaterLogged (IOS) of Water Drink Reminder (Android).

3. Eet waterrijke dingen

Lukt het niet om voldoende water te drinken, eet het dan. Heel wat groenten en fruit bevatten een grote hoeveelheid water. Tip: Het meeste water vind je in komkommer, sla, meloen en selder.

4. Geef jezelf deadlines

Stel jezelf kleine doelen, leg momenten vast tegen wanneer je een glas water gedronken moet hebben. Je kan vaste uren per dag voorzien of je waterinname koppelen aan de dagdagelijkse taken die je uitvoert.

5. Koop een leuke drinkbus

Investeer in een leuke drinkbus, koop een waterfles waar je met plezier uit zal drinken. Neem deze overal mee naartoe en zorg vooral dat ze steeds in het zicht staat. Zo word je er nog eens extra aan herinnerd om water te drinken.

6. Drink met een rietje

Dit klinkt gek, maar probeer het zelf eens uit. Met een rietje drinken zou ervoor zorgen dat je sneller gaat drinken. Kies jezelf dus een leuk herbruikbaar rietje uit dat je telkens opnieuw kan gebruiken.

7. Drink een glas water na je toiletbezoek

Wanneer je naar het toilet gaat, verlies je natuurlijk een grote hoeveelheid water. Om dit waterverlies te compenseren kan je na elk toiletbezoek best een glas water drinken.

8. Beloon jezelf

Veel meer water drinken lukt meestal niet meteen, bouw het dus rustig op en beloon jezelf wanneer je na een week bijvoorbeeld twee glazen meer drinkt dan de week ervoor.

9. Maak het deel van je skincare-routine

Water drinken is goed voor je huid. Water zuivert namelijk en doet de huid stralen. Zet water drinken dus gewoon op het programma zoals de rest van je skincare.

10. Eet vaker pikant

Van pikant eten krijg je dorst. Ben je dus een liefhebber van pikant? Voeg dan regelmatig een pikant element toe aan je maaltijd.

11. Stel regels op

Maak enkele regels waar je jezelf aan moet houden: geen snack voor je een glas water gedronken hebt of twee glazen water voor elke tas koffie of thee die je drink.

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.