Home Fun Food 11 x lekkere en gezonde zomersnacks

11 x lekkere en gezonde zomersnacks

Zo ga je de zomer fit en gelukkig tegemoet!

zomersnacks
© Getty

Van ijsjes tot hamburgers: calorierijke zomersnacks zijn moeilijk te weerstaan. Het goede nieuws? Je moet jezelf geen lekkere dingen ontzeggen tijdens deze warme dagen. Als je voor deze gezonde snacks kiest, ga je de zomer fit en gelukkig tegemoet!

Blauwe bessen

Makkelijk te vinden in de supermarkt, handig om mee te nemen in een klein doosje én de ideale gezonde zomersnack. Ze bevatten vezels, vitamines K en C en zouden net als veenbessen blaasontstekingen tegen gaan. Heerlijk gemixt met Griekse yoghurt, pistachenootjes en witte chocoladeschilfers.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Hummus met rauwe groenten

Vergeet cocktailsaus. Er is niets zo lekker als een klein portie rauwe groenten (selder, wortels, bloemkool, radijzen, …) in een schaaltje hummus te dippen. De kikkererwten bevatten proteïnen, vezels en mineralen, terwijl de groenten vol zitten met o.a. vezels, kalium en vitamines B en C.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Watermeloen

Geen fruit zo zomers als watermeloen. Het roze fruit bevat niet alleen weinig calorieën, het bestaat ook voor 90% uit water wat een opgeblazen gevoel tegengaat én je gehydrateerd houdt tijdens deze warme dagen.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Griekse yoghurt met frambozen en braambessen

Fruit + Griekse yoghurt = een killer combo. De proteïnen van de yoghurt en de vezels van de frambozen en braambessen maken dit een gezonde en toch vullende snack. Bovendien bevat yoghurt calcium wat dan weer goed is voor je botten en tanden.

View this post on Instagram

and I said to my body. softly. 'i want to be your friend.' it took a long breath. and replied. 'I have been waiting my whole life for this.' ____________ | Mixed Frozen Berries | Greek Yoghurt | & Rawnola | ___________ That quote has touched my heart so deeply. We often do so much to our bodies without even knowing it; eat & drink things that are foreign to it, that is too much for it to handle and yet it never fails to do the best it can. our heart never misses a beat, never forgets to breathe, does it's best so flush out toxins, make new cells, it scabs & heals when we hurt it. our body always, always works towards balance for us ? how precious is that? And when we start working towards balance with it, you can actually feel & hear your body saying with such relief, 'I've been waiting for this. Thank you.' It is such a beautiful & rewarding journey becoming friends with your body ? ___________ What messages does your body speak to you?

A post shared by Hello Happiest (@hello_happiest) on

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Amandalen

Er is een reden waarom deze noten zo vaak bovenaan de lijst van healthy foods prijken. Ze zijn een bron van vezels, proteïnen, calcium en vitamine E. Daarbovenop bevatten ze veel minder calorieën dan andere noten. Amandelen bevatten gezonde vetten en zijn heerlijk als snack, maar ook als ontbijt met wat fruit.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Kersen

Deze rode vrucht bevat vitamine A en C, kalium en vezels. Eén kopje bedraagt slechts 90 calorieën! Net als blauwe bessen zitten kersen boordevol antioxidanten die o.a. het cholesterolgehalte doen dalen.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Quinoasalade

Nog een restje quinoa over in de koelkast? Maak snel een salade door een half kopje quinoa (zo’n 100 calorieën) te mixen met peterselie of spinazie, wortelen en wat fetakaas. Heerlijk!

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Pompelmoes

Deze citrusvrucht is ideaal om je dag mee te beginnen bij deze warme temperaturen. Een pompelmoes bestaat voor 90% uit water en zit bomvol vitamine C, wat goed is voor de huid en het immuunsysteem.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Gazpacho

‘s Avonds warm eten bij 30 graden, is de hel. Gelukkig bestaat er zoiets als gazpacho. Deze Spaanse soep op basis van tomaten, komkommer, pepers en uien is lekker fris, snel klaar en bedraagt amper 88 calorieën per kopje!

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Huisgemaakte ijsjes

Wanneer je thuis ijsjes maakt, kan je zelf kiezen welke fruitsoorten je gebruikt en vooral hoeveel suiker je toevoegt. Handig! Wij zijn grote fan van deze blueberry coconut popsicles.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Mango

Wanneer je de dag begint met een kommetje mango heb je meteen je nodige dosis vezels en vitamine A en C binnen. Beide vitamines zorgen voor een gezond immuunsysteem en een stralende huid.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Nog meer leesvoer voor foodies: 

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.