Home Geen categorie Sporty Saturday: de perfecte squat

Sporty Saturday: de perfecte squat

Hoe maak je een squat? Dit is een vraag die iedereen waarschijnlijk weleens gesteld heeft. Een goede squat maken is lastig, maar als je het beheerst wél heel zinvol! Wij zochten voor je op hoe de perfecte squat werkt.

Als je een squat maakt, is het belangrijk om op de volgende punten te letten:
– Ga met je benen schouderbreedte staan;
– Zak zo diep mogelijk door je benen, zo rekt je bilspier het beste op en dit is het meest effectief;
– Idealiter zak je totdat je bovenbenen horizontaal komen;
– Zorg ervoor dat je knieën niet voorbij je voeten komen;
– Hou je rug recht om rugblessures te voorkomen.

Heb je nog nooit gesquat, maar wil je dit wel graag leren? Trek een sportbroek aan en ga (thuis) voor de spiegel staan. Zo kun je goed kijken of je het goed doet. Begin met squaten zonder gewichten en als je het onder de knie hebt, kun je er gewichten bij pakken. Hiervoor kun je een barblestang gebruiken met losse gewichten of een kettlebel of bal. Naast de ‘traditionele squat’, zijn er nog meer varianten die ook de moeite waard zijn om te proberen:

De squat is niet dé oefening voor een mooie ronde bilpartij, maar wel heel effectief om strakkere been- en bilspieren te trainen. Welke oefeningen wél perfect zijn om een mooie ronde kont te trainen, vertellen we je volgende week!

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.