Home Fun Food 4 x supergezonde (en snel klaargemaakte!) ontbijtjes die je nù moet proberen

4 x supergezonde (en snel klaargemaakte!) ontbijtjes die je nù moet proberen

ontbijtjes

Hoewel we verslaafd zijn aan boterhammen met choco, moeten we eerlijk toegeven dat we tegen 10u alweer honger hebben en dat Nutella nu ook niet bepaald goed is voor de lijn. Gelukkig bestaan er deze supergezonde en (vooral snel klaargemaakte) ontbijtjes.

1. Shakshuka

Dit eenpansgerecht van Oosterse afkomst kan je perfect op voorhand klaarmaken. Het bestaat uit eieren en tomaten en duurt amper een half uurtje om te prepareren.

  • Bak een half gesneden ui met een half kopje olijfolie in een koekepan.
  • Voeg een teentje knoflook, de andere helft van de gesneden ui en een peper toe en meng goed.
  • Voeg na enkele minuten vier kopjes tomatenblokjes en een theelepel tomatenpasta toe en laat zo’n drie minuten sudderen.
  • Kruid het geheel met paprikapoeder, komijn, zout, peper, suiker en chilipoeder en breek dan vier eieren boven de pan.
  • Dek de pan gedurende 15 minuten af met een deksel en tadaaa: je shakshuka is klaar!
  • Je kan je gerecht à la minute eten of laten afkoelen in een brooddoos en meenemen naar school als lunch.

2. Toast van zoete aardappel

Zoete aardappel is eens een leuke afwisseling voor getoast brood. Het is gezonder dan een boterham en bovendien superlekker! Snijd de zoete aardappel in schijfjes en laat die zo’n vier minuten garen in de magnetron (twee minuten voor elke kant).

Beleg ze dan met eender wat: tonijn en rode ui, amandelboter en banaan of avocado en citroensap. De opties zijn eindeloos!

3. Yoghurt pops

’s Ochtends niet veel tijd, dus maak je graag breakfast-on-the-go? Dan zijn deze yoghurt pops jou op het lijf geschreven.

Koop ijslollyvormpjes (te vinden bij o.a. Hema en Flying Tiger) en laat je creativiteit de vrije loop! Je kan ‘confituur’ maken door fruit te laten sudderen in een pan, suiker (en eventueel granola) toe te voegen. Anderen snijden gewoon hun favoriete fruit in stukjes en gooien alles zo in het vormpje. De essentiële ingrediënten zijn Griekse yoghurt en fruit, de rest beslis je helemaal zelf! Gezien deze yoghurt pops geen bewaarmiddelen bevatten, is het aan te raden van ze maximum een week in de diepvries te houden.

Дождались, заполучили наконец дождь! Темно, пасмурно, без температур. Самое время начинать #марафонфудфото2 , и тема ближайших дней мороженое! Шоколадное, ягодное, сливочное. На палочке, в чашке, в стаканчике. Словом снимите своё любимое, и подайте его вкусно. Важно знать: мороженое быстро тает, чтобы в кадре оно смотрелось "только что из морозилки", добавляйте его в уже готовую композицию непосредственно перед съёмкой. Или выложите шарики мороженого в вазочку и уберите её в холод, тогда достав её для съемки вы сможете получить в кадре иней. Подробности участия в профиле @photofoodiemagazine

A post shared by Olesya Kuprin Photographer (@okuprin) on

4. Zoats

Na zoodles (een samentrekking van zucchini (Engels voor courgette) en noodles), is er nu een nieuwe trend in de food wereld: zoats. Oftewel, zucchini oats.

Dit is het nieuwe, meer fashionable alternatief voor porridge (of havermoutpap, in het Nederlands). Hoe je het het maakt? Je mengt havermoutvlokken, melk en een geraspte courgette in een kom, laat die 2-3 minuten warm worden in de microgolfoven en ‘versiert’ je kom dan met fruit naar believen. Ook pindakaas of chocoladeschilfers kan je perfect eten bij je zoats. Smakelijk!

Bron: Careergirl Daily

Nog meer leesvoer voor foodies: 

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.