Home Life 10 x manieren om van jezelf een morning work-out persoon te maken

10 x manieren om van jezelf een morning work-out persoon te maken

copyright: instagram
Bed > sport, we know. Maar als je geen ander tijdstip van de dag kan vrijmaken, zit er niets anders op dan enkele minuutjes zoete slaap te missen … Rise and shine girls!

Onderzoek heeft aangetoond dat het ongeveer 6 weken duurt vooraleer iets een gewoonte wordt: volhouden dus! Hier zijn alvast enkele tips om jezelf te transformeren van dit …

Tot dit!


1. Investeer geld

Koop bijvoorbeeld een fitnessabonnement en verplicht jezelf om het deftig te benutten. Zoiets duur kan je niet zomaar laten liggen!

2. Huur een trainer

Toegegeven, niet goedkoop, maar wel de ideale motivatie. Geen geld voor? Overtuig dan één van je vrienden om mee te doen en hou vast aan het buddy system. Wees elkaars cheerleader!

3. Ga vroeger slapen

Serieus, ben je ooit moe opgestaan met de gedachte “Ja, nu ga ik vijf kilometer joggen!”? We didn’t think so. Het is belangrijk dat je zeker 7 uur slaap per nacht hebt, zo zal het ook stukken makkelijker zijn om er ’s ochtends uit te geraken.

4. Leg je kleren klaar

Sommigen beweren dat je best in je sportkleren slaapt, maar hallo, hebben die mensen al eens een sportbeha aangedaan? Leg in de plaats daarvan je work-out outfit al mooi klaar zodat je ‘m enkel nog moet aantrekken. Bespaart je meteen al heel wat tijd!

5. Schrijf je in voor wedstrijden

En daarmee bedoelen we niet een of andere onmogelijke marathon, maar een kleinschalige wedstrijd. Daag jezelf uit en werk er naartoe. Beste motivatie!

6. Hang geen gordijnen voor je ramen

Laat je wekken door het natuurlijke licht, je kan immers niet slapen met felle lichtinval op je ogen. Toch liever een pikzwarte nacht? Ok, maar schakel dan meteen je licht aan als je opstaat. Direct wakker!

7. Bepaal doelen

Klein maar fijn. Begin klein en bouw op, zo ga je des te trotser zijn als je ze haalt.

8. Maak je ochtendroutine makkelijker

Zet de timer van je koffie zodat ‘ie al doorgelopen is wanneer je beneden komt, maak je lunch al ’s avonds klaar, zorg dat je handtas alle essentials bevat, … Probeer basically al wat dingen te regelen de avond ervoor, zodat je ’s ochtends niet 20 minuten kwijtraakt aan rondlopen als een kip zonder kop.

9. Zet meerdere alarmen en leg je wekker ver weg

Nog nooit ben je zo snel opgestaan!

10. Vermijd bepaalde etenswaren

Vettige burgers, desserts, … Blijf weg van van al wat ongezond is. Reken er maar op dat je anders met een opgeblazen gevoel in bed kruipt.

Nog meer voer voor health freaks:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.