Home Health Gezond leven 4 x tips om beter in slaap te vallen

4 x tips om beter in slaap te vallen

Image by © Christine Schneider/Corbis
Lig jij ’s avonds in bed alleen maar naar het plafond te staren en schaapjes te tellen? Met deze tips is dat nu verleden tijd! Zeg maar “daa-haag” tegen slapeloze nachten!

1. Neem een warm bad

Door het warme water word je helemaal snoozy en val jij straks als een blok in slaap.

2. Ga elke dag rond dezelfde tijd naar bed

We know it’s hard om niet de volgende episode van je favoriete serie te kijken, but time is time. Door elke avond rond hetzelfde tijdstip naar bed te gaan, kom je in een goed slaapritme. En die episode kun je de volgende dag ook nog kijken, toch?

3. Verberg je klok

Door elke keer op de klok te kijken, wordt je alleen maar meer worried dat je nu nog 6 uur en 27 minuten kunt slapen. Zorg er dus voor dat je klok niet meer naast je ligt, doe je ogen dicht and relax.

4. Leg je telefoon en andere elektronische apparaten weg

Door het licht van jouw telefoon denken je hersenen dat het nog lang geen tijd is om te gaan slapen. Ga dus voordat je naar bed gaat niet scrollen door Instagram, maar lees een boek of jouw favoriete magazine!

Nog meer artikels over slaap:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.