Home Health Gezond leven Deze superfoods helpen je beter slapen

Deze superfoods helpen je beter slapen

beter slapen
copyright: Instagram
Zij die lijden aan slapeloosheid liggen tijdens die wakkere momenten vaak te denken: bestond er maar een trucje om snel in slaap te vallen. Guess what, dat kan! Deze voedingsmiddelen zijn dé power foods als het op slapen aankomt. Trust us, straks lig je lekker te ronken in no time.

Wil je … beter in slaap vallen?

Eet dan kersen, die bevatten veel melatonine, wat helpt met slaap op te wekken. Of een handjevol pompoenzaden, daarin zit veel magnesium, wat je botten ontspant en zorgt voor een diepere slaap. Popcorn – zonder zout of suiker – kan ook, dat bevat serotonine, dé stof die je slaapcyclus regelt.

Wil je … vaster slapen?

Mensen worden ’s nachts vaak wakker omdat er te veel tijd zat tussen hun laatste maaltijd en het moment dat ze naar bed gingen (die tijd bedraagt best twee uur). Dat zorgt ervoor dat je bloedsuiker levels te snel zakken, waardoor je wakker wordt. Een appel met pindakaas bezorgt je net genoeg glucose om de nacht door te komen. Stress kan ook de boosdoener zijn. In dat geval kan je een abrikoos eten, die zitten tjokvol vitamine C wat helpt met stressreductie. Ook kan je meer asperges eten aangezien het foliumzuur daarin helpt met stress en zenuwen.

Wil je … nachtmerries vermijden?

Zijn je dromen wat te intens? Geen nood: voeding met veel magnesium laat je blijkbaar rustiger dromen. Ideaal zijn avocado’s en spinazie. Probeer kaas te vermijden, daar zit namelijk een stof in die je endorfine levels – en dus je hersens – in overdrive stuurt.

Wil je … net levendiger dromen?

Wil je meer en levendiger dromen, eet die kaas dan wél. Of voeding met vitamine B6 in, zoals tonijn en bananen.

Wil je … minder snurken?

Onderzoek heeft uitgewezen dat vitamine C helpt bij snurken. Dat vind je terug in allerlei citrusvruchten zoals sinaasappel, citroen, pompelmoes en limoen.

Wat je absoluut moet vermijden voor het slapengaan

Cafeïne en eten met veel suiker in vermijd je best, want zoals we eerder al zeiden zorgen die na een paar uur voor een te felle daling van je bloedsuikerspiegel.

Bron: Harper’s Bazaar

Nog meer artikels over slaap:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.