Home Health Gezond leven Wat moet je eten voor en na je work-out?

Wat moet je eten voor en na je work-out?

Image by © Tara Moore/Corbis
Tijd voor je wekelijkse work-out? Zorg ervoor dat je ijskast gevuld is met deze lekkere snacks zodat je energiepeil op punt blijft voor, tijdens en na het sporten.

Vóór: Bananen

Het lijkt misschien gek om te eten voor je gaat sporten, maar je hebt brandstof nodig opdat je ‘motor’ niet zou stilvallen. Bananen zijn natuurlijke ‘energierepen’. Ze zitten bomvol kalium, wat goed is voor de zenuwen en spieren.

Na: Kip

Na het sporten gaat je lichaam in recovery mode, daarom moet je zien dat je snel proteïnen binnen krijgt. Kip is ideaal omdat het helpt bij zowel het herstel als de opbouw van je spieren.

Vóór: Griekse yoghurt

Geloof het of niet, maar Griekse yoghurt zit vol met eiwitten en probiotica die je maag onder controle houden tijdens de training, zodat je niet misselijk wordt.

Na: smoothie

Voel je je wat slap na je work-out? Drink dan een heerlijke smoothie om terug wat energie te krijgen. Combineer fruit en groenten zoals bv. banaan en spinazie zodat je een goede mix aan vitaminen binnen hebt.

Vóór: Havermout

Havermout zit boordevol vezels die je de energie geven die je nodig hebt tijdens je work-out. Eet een kommetje granola of een havermoutkoekje zo’n half uur voor je gaat sporten en je zult zien dat je energiepeil gedurende de hele training in balans blijft.

Na: Zalm

Naast de gebruikelijke voordelen van eiwitten, helpt zalm ook bij het verminderen van ontstekingen en de versterking van je gewrichten. Bovendien geeft een gezonde portie zalm je een ‘vol’ gevoel waardoor je voor langere tijd geen honger zal hebben. Mooie bonus!

Foto’s: Corbis

Bron: ELLE UK

Nog meer work-out weetjes:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.