Home Life Health Sporty Saturday: oefeningen voor onderweg

Sporty Saturday: oefeningen voor onderweg

Nooo! De vakantie is voorbij en de scholen zijn weer open. We ontkomen er niet meer aan: het echte leven is weer begonnen. Iedereen is druk, druk, druk en heeft geen tijd meer voor een goede work-out. Of toch wel? Met deze tips ontkom zelfs jij er niet meer aan! Deze oefeningen kan je echt OVERAL uitvoeren. Anyplace, anywhere, anytime. Geen smoesjes meer!

1. Buik
Verveeld geraakt van alle sit-ups? Deze oefening brengt wat variatie en is supermakkelijk uit te voeren! Ga recht op een stoel zitten en plaats je voeten in een rechte hoek. Beweeg nu je voeten iets van de grond. Houd dit zo’n tien seconden vast en zet je voeten dan weer op de grond. Voel je het branden? Dan doe je het goed!

2. Billen
Zit je in de trein, bus of achter je bureau? Zelfs nu ontkom je er niet meer aan. Platte billen zijn verleden tijd met deze work-out! Ga rechtop je stoel zitten en zet beide voeten recht op de grond. Ondertussen span je je bilspieren aan. Houdt dit ongeveer tien seconden vast. Tip: zet een muziekje op en span je billen op de maat van de muziek aan! Zo worden jouw billen bootylicious!

3. Benen
Je kent het wel, die awkward silences als je in de lift staat. Niemand praat, helemaal niemand. Uit pure wanhoop pak je jouw mobiel erbij om je imaginary texts te lezen. Die momenten wil je natuurlijk het allerliefst vermijden. Nou, dat kan! Ga voortaan met de trap in plaats van de lift. Naast dat je ongemakkelijk oogcontact ontloopt, train je ook nog eens je beenspieren. Win-winsituatie!

4. Core
Deze oefening kan je doen als je in de auto zit en in de file staat. Wat je moet doen: houdt je handen boven je hoofd en druk ze zo hard mogelijk tegen het plafond van de auto. Voor een nog beter resultaat span je terwijl je dit doet je buispieren aan. Houdt deze pose voor tien seconden vast en herhaal dit vervolgens zo vaak mogelijk. Work that core!

5 . Armen
Natuurlijk is het ook erg belangrijk om je armen goed in shape te houden! Deze oefening kan je zitten én staand uitvoeren. Neem in beide handen een flesje water en strek nu beide armen naar voren. Beweeg daarna beide armen tegelijkertijd naar de zijkant. Herhaal deze oefening tien keer en neem dan een korte pauze. Dit ga je zeker voelen!

Als je deze oefeningen maar vaak genoeg herhaalt zal je zeker verschil moeten gaan merken! En vanaf nu ben jij degene de koffie voor je collega’s haalt en de pakketjes wegbrengt, toch?
 

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.