Home Body NICE: door deze dingen te eten, zou je véél beter slapen

NICE: door deze dingen te eten, zou je véél beter slapen

slapen
Life sucks: nét wanneer je op tijd bent gaan slapen, lig je vervolgens tot drie uur ’s nachts naar het plafond te staren. En wanneer je er vroeg terug uit moet, kan je dat absoluut niet gebruiken. Toch is er één ding dat je makkelijk kan aanpassen om zo’n situaties te voorkomen: je voeding!

1. Walnoten

Walnoten zijn rijk aan verschillende stoffen die fantastisch zouden zijn om je geest te laten ontspannen en je biologische klok op een goed ritme te krijgen. Klinkt goed, right?

2. Amandelen

De amandel is één van de gezondste noten ever, omdat ‘ie – onder andere – geweldig werkt voor een betere nachtrust. De noten bevatten magnesium, een stof die vaak wordt gebruikt als een hulpmiddeltje tegen hoofdpijn en voor het verminderen van stress – een echt ‘brain food‘, dus.

3. Warme melk

Recht uit de truukendoos van je oma: een glaasje warme welk doet wonderen voor het slapengaan. Zuivelproducten bevatten calcium (duh) en daar zou je sneller slaperig van worden. En alles wat ons sneller naar dromenland stuurt, is méér dan welkom.

4. Bananen

Deze fruitsoort is populair vanwege de z’n hoog kalium- en magnesiumgehalte, twee stoffen die bekend staan als spierverslappers. En wanneer je spieren ontspannen zijn, slaap je – hocus pocus – een stuk beter. Go bananas, dus!

5. Zoete aardappel

We love, love, love all things zoete aardappel. En goed nieuws, want naast superlekker, zijn de aardappels ook redelijk slaapverwekkend. Nog een keertje sweet potato fries voor ’t avondeten, dan maar?

6. Kamillethee

Kamillethee, een mircale worker in a cup? Jazeker.  Mensen gebruiken deze thee al dui-zen-den jaren om beter mee in slaap te vallen. Naast de rustgevende werking helpt een kopje kamillethee ook bij vermoeidheid en paniekaanvallen. Nog een kopje, iemand?

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.