Home Life Hulplijn Awel lanceert reclameboodschap om jongeren hart onder de riem te steken

Hulplijn Awel lanceert reclameboodschap om jongeren hart onder de riem te steken

Influencers, zoals Steffi Mercie en Stien Edlund, laten weten dat je er niet alleen voor staat.

awel reclameboodschap
© Anthony Tran via Unsplash

De boodschap is duidelijk: ‘blijf in uw kot’. Maar wat als jouw thuissituatie niet zo fijn is? Hulplijn Awel lanceert in samenwerking met 10 influencers een videoboodschap om jongeren te laten weten dat ze niet alleen zijn.

We zitten ondertussen al een dikke maand met z’n allen thuis, en dat kan nog wel even duren. Op zich niet het einde van de wereld, mits je een goede thuissituatie hebt. Zowel hulplijn 1712 als awel.be kregen opvallend meer oproepen over problemen thuis. Jongeren kampen ook met eenzaamheid. Daarom is het belangrijk om te weten waar je terechtkan voor een luisterend oor.

Tien influencers

Awel.be lanceert daarom in samenwerking met 10 influencers een reclameboodschap die jongeren een hart onder de riem moet steken. Steffi Mercie, Stien Edlund, Lennart Lemmens, Yara De Smedt, Marco Rondas, Luna Dupont, Ella Kasumovic, Jarne Gibis, Thijs Antonneau en Nour en Fatma laten kinderen en jongeren weten dat ze niet alleen zijn. Bekijk de mooie boodschap hieronder.

Extra mankracht en juiste instantie

Als je het dus even moeilijk hebt, dan kan je terecht op awel.be of kan je gratis bellen naar 102. Zij luisteren naar alle kinderen en jongeren en sturen hen eventueel door naar de juiste instantie zoals Nupraatikerover.be, de Zelfmoordlijn, Child Focus of het Jongeren Advies Centrum (JAC). Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, wordt er bij Awel extra mankracht ingezet én kijken ze hoe bellen of e-mailen voor jongeren laagdrempeliger kan zijn.

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.