Home Life Deze 35 goede voornemens hou je in 2021 wél vol

Deze 35 goede voornemens hou je in 2021 wél vol

Nummer 10, 19 en 33 zijn zelfs heel leuk!

goede voornemens
© SULE MAKAROGLU VIA UNSPLASH

We maken ieder jaar opnieuw heel ambitieuze goede voornemens zoals stoppen met snoepen of minder online shoppen. Helaas zijn de meeste daarvan niet realistisch en sneuvelen ze al halfweg januari. Deze goede voornemens zijn wél haalbaar.

1. Begin je dag met goed te stretchen.

Het ontspant je spieren en het voelt heerlijk.

2. Eet iets groen bij elke maaltijd.

Dat kan een stukje kiwi zijn of een blaadje sla, simpel!

3. Leer een goede mop uit het hoofd.

Een lifesaver bij ongemakkelijke stiltes.

4. Drink meer water.

Voeg stukjes fruit toe voor wat extra smaak.

5. Deel meer wenskaartjes uit.

Mensen vinden het heerlijk om bij verschillende gelegenheden een toffe boodschap te krijgen.

6. Mediteer enkele minuten.

Probeer om de paar dagen een paar minuutjes aan helemaal niks te denken. Een verademing!

7. Hou standaard een briefje van 5 euro in je portemonnee.

Je kan nog niet overal met je bankkaart betalen, en je weet nooit wanneer je eens iets heel dringend nodig hebt.

8. Bel (en als het kan, bezoek) je grootouders vaker.

Ze zijn toch zo trots op hun kleinkinderen.

9. Neem je telefoon eens onder handen.

Het ding zal plots veel sneller werken als je al die mislukte foto’s en nutteloze apps verwijdert.

10. Lees elke maand een nieuw boek.

Lees elke avond voor het slapengaan een hoofdstuk, in plaats van nog een halfuur op je telefoon te scrollen.

11. Neem contact op met een vriend(in) van vroeger.

Je zal zien dat jullie net als vroeger kunnen kakelen als twee kippen zonder kop.

12. Stop met één iets in je leven.

Een hobby die je stiekem eigenlijk helemaal niet meer graag doet of een vervelende gewoonte.

13. Reinig elke avond je gezicht.

Je huid zal je dankbaar zijn.

14. Slaap minstens 7 uur per nacht.

Je hebt veel meer energie, motivatie en levenslust wanneer je niet rondloopt als een oververmoeide zombie.

15. Kijk minstens 30 minuten voor het slapengaan niet meer naar je telefoon of televisie.

Geef je brein wat ontspanning. Die statusupdates en foto’s staan morgen ook nog steeds online. Babbel nog even met je lief of denk aan wat je de volgende dag zal aantrekken.

16. Vergeef iemand.

Iedereen verdient een tweede kans.

17. Doe iets dat op je bucketlist staat.

En maak herinneringen die je heel je leven meedraagt.

18. Ruim elke dag 10 minuutjes op.

Je zal zien dat een dagelijkse swipe van je kamer ervoor zorgt dat je in het weekend geen halve dag staat te poetsen.

19. Koop vaker bloemen.

Ze geven meteen een frisse toets aan je huis en ook jij krijgt een gelukzalig gevoel.

20. Laat je gsm af en toe thuis.

Eet zonder eerst een foto van je bord te nemen en praat met je vriend(inn)en in plaats van je Instagram te checken.

21. Durf te zappen.

Stop met naar brol te kijken terwijl er zo veel goede series, films en documentaires bestaan.

22. Ga jaarlijks langs bij de dokter en tandarts.

Ook als er niet meteen iets aan de hand lijkt. Een controle kan nooit kwaad. Zo vermijd je grotere problemen later.

23. Beweeg minstens 10 minuten per dag.

Je hoeft niet intensief te sporten. Je kan ook even wandelen of ronddansen in je living.

24. Durf ruzie te maken en het daarna weer bij te leggen.

Niks vervelender dan een halve week elkaar doodzwijgen en negeren. Zeg wat er op je lever ligt en praat het uit.

25. Ruim je kleerkast op.

Die broek die al drie jaar onaangeroerd in je kast ligt, ga je dit jaar niet plots wel opnieuw dragen. Deze tips kunnen helpen.

26. Schrijf je uit.

Zorg ervoor dat je niet elke dag tientallen spammails krijgt van sites waar je ooit in een ver verleden één keer iets kocht.

27. Probeer elke maand een nieuw recept uit.

Keuze genoeg op het internet, kijk maar naar onze site. Laat je inspireren. Met deze roze recepten kan je alvast aan de slag.

28. Eet minstens een dag per week geen vlees.

Vervang het door een bord vol lekkere groentjes, aardappels, pasta, rijst of brood. Mmm!

29. Gooi je routines overboord.

Probeer eens een andere bakker, ga eens met de fiets naar school of draag eens een paar hakken in plaats van sneakers.

30. Doe vrijwilligerswerk.

Veel mensen hebben het niet zo goed als jij en ik, draag je steentje bij.

31. Wees vriendelijker.

Zeg eens goedendag aan een voorbijganger op straat of sta je plaats in de trein af aan die oudere man.

32. Bel wat vaker.

Veel efficiënter dan vijftig sms’jes te sturen om iets uit te leggen.

33. Verander eens van look.

Ruil je dagelijkse jeans met sneakers eens in voor een rok en hakken, en je lange haren voor een bob of froufrou.

34. Reken steeds 10 minuten extra in als je je klaarmaakt.

Er gebeuren altijd onverwachte zaken. Door die extra minuten raak je toch nog op tijd klaar.

35. Wees lief voor jezelf.

Dit is het belangrijkste voornemen van allemaal. Wees niet te streng voor jezelf: iedereen maakt fouten en niemand is perfect.

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.